torsdag 20 juni 2013

LET ME BREAK IT DOWN SEE WE'RE LIVING IN A LONELY WORLD

det är inte alltid helt lätt att behålla självkontrollen och stå emot frestelserna när de finns precis överallt. men det gäller att vara fokuserad och alltid ha sitt sunda förnuft med sig. självklart får man unna sig, men jag tror ändå det är viktigt att hitta lättillgängliga alternativ som kan underlätta när sötsuget kommer mitt i veckan.

såhär på sommaren är ju utbudet på färska frukter och bär väldigt stort och det är lätt att få tag på bra råvaror. sommarfavoriterna är jordgubbar, ananas  och vattenmelon. men just i detta inlägg vill jag slå ett slag för citrusfrukter.

citrusfrukter har nämligen förmågan att öka fettförbränningen vilket är en väldigt välmottagen förmåga under en deff. de är även lätta att ha hemma, håller länge och är ganska mångsidiga med en smak som passar till mycket. just nu är röd grapefrukt min personliga favorit och min senaste kombination tillsammans med keso ser ni på bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar