söndag 16 juni 2013

HEARTS BREAK SO EASY

det var ett tag sen lite ljuva toner fick spelas här på bloggen och det börjar kännas rätt tyst, så jag känner att det är hög tid för ett litet musikinlägg. huvudpersonen i just detta inlägg kommer att vara en gammal favorit, nämligen r&b legenden med det så passande namnet: john legend. när jag satt och tittade på chime for change konserten på svtplay, där john deltog och sjöng några av sina låtar, insåg jag att jag har tagit en alldeles för lång paus från hans musik. så jag plockade helt enkelt fram skivan och blev kär på nytt i alla de gamla godingarna som jag nästan hade glömt bort.

jag tror att de flesta av er kommer att falla för john legend (om ni mot all förmodan inte redan har gjort det) oavsett vilken typ av musik ni lyssnar på. han är extremt lätt att tycka om och är lite i en genre för sig. john legend hör till kategorin av musiker som gör musik på sitt alldeles egna sätt och sedan producerar den av andra anledningar än att sälja, tjäna pengar och skapa hitlåtar. det är med magiska melodier och väluttänkta texter med djup och betydelse som john legend sjunger rakt in i mitt hjärta. det är främst albumen  get lifted och evolver som jag har lyssnat på och låtarna ordinary peoplestay with youcross the linethis time och självklart i love you love. men min absoluta favoritlåt heter refuge (when it's cold outside) och om ni inte har hört den tidigare kan jag inte göra så mycket mer än att be er att trycka på länken. bara introt får mig på bättre humör och när john legend sjunger att allt kommer bli bra kan man inte göra något annat än att tro på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar