tisdag 18 juni 2013

BLASTED

för ganska längesen lovade jag er ett litet smakprov på sommarspellistan som jag satte ihop någon gång i maj när solen, och sommarkänslorna likaså, kom smygandes efter en alldeles för lång tid i mörker och kyla. cirka en månad har passerat och sommaren är här på riktigt, så lite somriga låtar för att komma i stämning kanske inte längre är så nödvändigt. men däremot lär ju somrig musik behövas under sommarens lata dagar på stranden, picknickar i solen och sena sommarnätter behövas för att sätta den där pricken över i:et. därför tänkte jag att jag kan lägga upp ett litet smakprov trots allt, för löften är ju till för att hållas.

jag skulle allra helst vilja länka hela spellistan men eftersom jag avskyr spotify och listan av den anledningen endast existerar på min itunes är det lättare sagt än gjort. så här får ni ett litet urval som förhoppningsvis kan leda er in på rätt spår.

den allra somrigaste låten jag vet, blasted, fick ge namn åt min sommarspellista. spellistan innehåller även några fler av franks låtar, bland annat dust och songs for women. sommar-modet fortsätter med låtar som tie me downholla if you need me, make love och love on top. sen finns det också en och annan svensk låt, för jag har en tendens att dras till svenska artister som veronica maggio och newkid när stockholm blir somrigare. det förklarar ganska bra varför låtar som stationensena nätter, tomma glas och där palmerna bor får trängas bland de övriga, lite mer internationella, låtarna.

sist men inte minst får vi inte glömma några av de mest spelade låtarna - miguels the thrill, treys you just need me och the all time favorite aston martin music. och självklart, favoriten och inte bara min mest spelade, utan förmodligen allas: get lucky. med det avslutar jag denna sommarbomb till musikinlägg och önskar er riktigt jävla trevlig lyssning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar