söndag 21 april 2013

INDICUD

i tisdags kom min älskade kid cudi ut med sitt tredje studio album som han valt att kalla INDICUD (ja, versalerna är viktiga). jag hade räknat ned dagarna i min kalender och fick en lite påminnelse på tisdagsmorgonen att snart var det dags.

jag har sett fram emot detta album väldigt länge och mina förväntningar var mer eller mindre skyhöga. cudi och jag brukar funka väldigt bra tillsammans och det är sällan han gör mig besviken, så vad kunde gå fel? svar: inte mycket. albumet är fantastiskt. jag har hittills, på grund av läxor och annat skoj, bara hunnit lyssna rakt igenom hela albumet två gånger. men i helgen lär det definitivt bli fler. men trots mina ynka två igenom-lyssningar har jag ett par favoriter som har spelats på repeat, och framför allt låten som är länkad längst ned i inlägget.

det är verkligen nånting speciellt med kid cudis musik. han varken rappar eller sjunger. han varken deppar eller peppar. allting är ett mellanting men definitivt inte medelmåttigt. snarare världsklass. ungefär som ljuset i mörkret och mörkret i ljuset. mm, det va nog en ganska bra förklaring.

i'm just what you made god - not many i trust. imma go my own way, god, take my fate to whereever you want. 
/just what i am/kid cudi ft king chip/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar