fredag 5 april 2013

BUT YOU'RE AWAY

4 är nog beyoncés bästa album. man kan lyssna på hela albumet rakt igenom om och om och om igen. det finns en låt som sen en tid tillbaks har betytt extremt mycket för mig och som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. låten heter i miss you och är en utav de finaste låtarna jag kan komma på.

men det dröjde inte länge förrän jag insåg att min kärlek till låten berodde på mer än den vackra, lättrelaterande texten och beyoncés förtrollande röst. nej, kärleken var djupare än så. det är nämligen min älskade frank som har skrivit låten och som pratar i början. det gör bara låten hundra gånger bättre.

på en konsert i LA körde frank sin version av låten och jag har seriösa problem med att titta på det youtube klippet utan att mina ögon tåras. men kan ändå inte riktigt bestämma mig för vilken version som är bäst.

the words don't ever seem to come out right, but i still mean them. why is that? it hurts my pride to tell you how i feel, but i still need to. why is that? it's 'cause i miss you, like every day. i wanna be with you, but you're away. i said i miss you, missing you insane. but if i got with you, could it feel the same?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar