fredag 1 mars 2013

LONG LIVE ASAP

asap rocky slog igenom under 2011/2012 men det var inte förrän det här året i januari då han släppte sitt debutalbum long live asap som jag började lyssna på honom på riktigt. jag tycker om att hitta artister och musik i min egen takt, och inte bara gå efter vad som är populärt och vad alla andra lyssnar på. men när hans album kom ut kände jag att det var dags.

ju äldre jag blir, desto mer dras jag till hiphop och rap. självklart kommer frank, miguel, trey, beyoncé, the weeknd, ciara med flera alltid ligga mig varmt om hjärtat, men nu får de dela plats med bland annat tyga, drake, jay z, kanye, new boyz och numera även asap.

jag gillar verkligen detta album. har ännu inte hunnit lyssna rakt igenom hela albumet, men jag har hört alla låtar och har fått mina favoriter. självklart är fu**in' problems en av de och wild for the night likaså. men just nu kan ingen av de andra låtarna mäta sig med fashion killa. jag lyssnar på den på repeat och jag kan seriöst sitta och lyssna på den i en timme utan att vilja byta låt. det är en liten mjukare sida av asap som kommer fram, för er som annars tycker att hans musik kan vara ganska grov och tung. den är verkligen värd att lyssna på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar