söndag 10 mars 2013

KWUK



okej det har blivit dags att skriva, att berätta, att försöka sätta ord på en utav de bästa kvällarna i mitt liv. jag har så många bilder och så många minnen från denna kväll. det var fredag, vi befann oss i london och det gjorde kanye west också. han skulle ha konsert på the apollo och biljetterna var slutsålda sen långt tillbaks. men på något sätt lyckades vi få tag på två biljetter bara tre timmar innan kanye skulle upp på scen. jag vet inte hur vi gjorde det, men vi hade sånt jävla flyt. vi stressade som fan till hotellet för att hinna fixa oss, tog tunnelbanan till hammersmith och sen var det dags. med varsin wkd i handen letade vi upp våra platser och försökte förbereda oss för vad som väntade.

men jag hade aldrig kunnat förbereda mig tillräckligt för det jag skulle få bevittna. det var första gången jag såg kanye live men definitivt inte den sista. det var en så otroligt fin show med så mycket fina visuella effekter, som man förhoppningsvis kan se på bilderna.

han körde verkligen alla låtar man ville höra, och jag har svårt att bestämma mig för min favoritdel av konserten. när flashing lights och all of the lights kom blev det sånt jävla bra drag och hela arenan lystes upp i lila, rosa och rött. men det är svårt att slå lyckan jag kände när kanye sjöng lost in the world, en utav mina absoluta favoritlåtar. för några år sedan lyssnade jag nästan bara på den för att texten är så vacker och att höra kanye sjunga och rappa orden som hjälpt mig genom så mycket live, var obeskrivligt.

you're my devil, you're my angel. you're my heaven, you're my hell.
you're my now, you're my forever. you're my freedom, you're my jail.
you're my lies, you're my truth. you're my war, you're my truce.
you're my questions, you're my proof. you're my stress and you're my masseuse.
/lost in the world/kanye west/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar