lördag 2 februari 2013

SOMETIMES IT'S JUST THE WAY THINGS GO

bluey robinson är ett namn som jag tycker alla borde ha hört talas om vid det här laget. han slog igenom på youtube med videon showgirl, där han och gitarristen adam sosner promenerar sjungandes och spelandes på londons gator. sen dess har han fortsatt att leverera med egenskrivna låtar och covers.
bilden ovan kommer från blueys facebook, trots att jag önskar att det var jag som hade tagit den. för det hade betytt att jag hade kunnat skryta med att jag har sett honom live. men det kan jag tyvärr inte, för det har jag inte. däremot har jag sett alla hans streetsessions mer än två gånger och lyssnat på hans mixtape the late shift på repeat.
detta är verkligen någonting ni måste spana in. hans felfria låt texter, träffsäkra röst och charmiga leende fick iallafall mig på fall med en gång. sedan gör ju inte den brittiska accenten och hans unika stil saken värre.

i know you think i left you alone. but i'm always on your side so don't.
everything gets too late to say what was unsaid. 
/i know/bluey robinson/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar