söndag 24 februari 2013

OCTOBER'S VERY OWN

det var en söndag i april, sista dagen på påsklovet och jag hade precis kommit hem från andra sidan jorden. jetlaggad som fan men taggad till tusen duschade jag bort flygplans lukten, satte på mig outfiten som hängt längst in i garderoben, helt redo, ända sedan allt blev bestämt, och sminkade bort alla tecken på sömnbrist och utmattning, sedan satte jag mig på tunnelbanan med ett leende på mina läppar. 

det är snart elva månader sedan jag såg en av killarna som alltid lyckas lika väl med att sätta ord på verkligheten, live i globen. det var rätt folk, det var rätt stämning och det var rätt person som intog scenen. jag pratar förstås om aubrey graham, känd som drake, och hans club paradise tour. 

det var utan tvekan en av de bästa konserterna, om inte den bästa konserten, jag har varit på hittills. så fort drake intog scenen rycktes man med, och i nittio minuter isolerade han mig totalt från resten av världen. det var bara jag, han och resten av publiken. det fanns inte rum för andra tankar och det är precis så det ska vara. den natten lämnade jag globen lycklig och kärleken till drake blir bara starkare och starkare för varje dag som går, känns det som. 

jag skulle kunna fortsätta i en evighet. det finns så många låtar jag vill att ni ska höra för att förstå att drake är så mycket mer än det kommersiella. men jag kan ju inte annat än att tipsa, i hopp om att ni ska höra det jag hör och känna det jag känner. tanken var att jag avslutningsvis skulle länka min topp tre vad gäller drakes musik. men sanningen är att för varje dag som går får jag en ny favoritlåt, så tre låtar räcker inte. men okej, jag länkar min favorit just nu för ni lär ju få fler låtar länkade i kommande inlägg. ni får lova mig att lyssna, okej?


how'd a pile of kush become a mountain of truth? how'd a bottle of wine become the fountain of youth?
damn, my biggest fear is losing it all. remember how i used to feel at the start of it
and now i'm living a fairytale. and still trying to feel a part of it. 

[bildkällor: drizzydrake.org octobersveryown och den sista är fotad av mig här i stockholm]


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar