måndag 25 februari 2013

LIFE IS BUT A DREAM

jag har velat skriva detta inlägg i flera dagar. jag har gått runt och funderat på hur jag ska formulera mig, vart jag ska börja och hur jag ska sätta ord på det jag känner efter att ha sett beyoncés dokumentär life is but a dream. och nu, efter att ha sett den för tredje gången, känner jag att det är dags.

jag har, precis som många andra, sett upp till beyoncé för att hon trots sin stora framgång, alltid och i alla lägen, har behållt båda fötterna på jorden. och om det var någonting den här dokumentären gjorde så var det att stärka och visa denna otroliga egenskap som hon besitter ännu tydligare. dokumentären är gjord av beyoncé och vi får se privata klipp som hon har spelat in på sin macbook, blandat med klipp från några av de mest betydelsefulla framträdanden i hennes karriär, varvat med en intervju som hon gör bara för dokumentären och kommenterar de klipp som visas. det är med andra ord en total inblick i hennes liv och hon avslöjar saker som media aldrig tidigare har vetat om.

jag tror att det här är sevärt för alla, oavsett om man är ett fan eller inte. jag blev så otroligt inspirerad, motiverad och fascinerad så nu vill jag bara att alla ska se den och jag kämpar så jävla hårt med det. hittills har jag fått fyra personer att verkligen sätta sig ned och titta. men fyra räcker ju inte! kan inte ni fina människor som spanar in här se den och sen höra av er till mig, så kan vi ha en liten bokcirkel gone wild? är helt och hållet seriös. en kväll med massa tankar och åsikter, god mat och beyoncés ljuva stämma i bakgrunden. så jävla fett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar