tisdag 5 februari 2013

LET THE WORLD LISTEN






































det är februari och vinterdagarna blir allt färre. vi går mot varmare tider och jag räknar ned dagarna tills det blir vår. jag vaknar klockan åtta varje söndagsmorgon av de kvittrande fåglarna som byggt bo i trädet utanför mitt fönster. jag öppnar ögonen och det är ljust ute. så ljust att inte ens persiennerna kan stänga ute de starka strålarna. jag äter frukostar i sängen och njuter av tanken på vår innan det blir dags att gå till gymmet.
hopp kallar jag det, för nu är det inte långt kvar. inte långt kvar alls. snart kan man packa ned stickade vantar, halsdukar och sockor och istället plocka fram långkjolar, converse och tunna, skira koftor. jag längtar.

/the morning/the weeknd/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar