torsdag 24 januari 2013

JUST CANDLES IN THE WIND


i september 2012 släpptes kaleidoscope dream och artisten miguel tog världen, och mig, med storm. miguel gick från att vara en kille vars hitlåt jag bara hade hört några gånger på radion, till killen vars låtar och album jag lyssnade på om och om och om igen. hur han blandar nytt med gammalt, självskrivna texter med coola beats. allt är så perfekt.
och den andra februari smäller det. min älskade älskade miguel kommer till sverige för konsert på berns. detta skulle varit en så perfekt lördagskväll och jag vill inget annat än att gå och se honom live. men tyvärr är jag inte arton riktigt än och på berns är de stenhårda. detta är andra gången jag missar honom för han var faktiskt här för inte så längesedan som förband åt trey, men då befann jag mig på andra sidan jorden.
det här suger mer än mest. men allt jag kan göra är att fortsätta lyssna och hoppas att han kommer tillbaka till sverige en tredje gång. till er som ska gå önskar jag er en riktigt fin kväll, och det lär ni få. till er som inte har nån aning om vem miguel är, kan jag garantera er att ni har missat något stort.

look at all these people. searching for a reason, searching for a piece of mind. they say we're all created equal. that's what they teach us, but that aint how we treat each other.
candles in the sun - miguel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar