måndag 31 december 2012

THE BEGINNING

idag är den sista dagen på detta år. jag vet inte vart jag ska spendera den. jag vet inte hur jag ska spendera den. jag vet inte med vilka jag ska spendera den. men jag vet att det kommer bli bra för jag är oerhört redo för ett nytt år. en ny start och en bra fortsättning.
just nu sitter jag i mitt rum och skriver detta för att det sedan ska komma upp här på bloggen en dag som ännu inte är kommen. väskorna är packade och förberedelserna är klara. imorgon är dagen här. dagen som verkade så himla långt bort. dagen då jag lämnar detta land, dessa problem och denna livsstil. jag avslutar mitt 2012 och påbörjar mitt 2013 på andra sidan jorden. långt borta från alla mina nära och kära och just nu vet jag inte hur denna resa kommer se ut. det enda jag vet är att vi flyger till los angeles. där stannar vi en natt sedan hyr vi en bil och drar vidare. vi kör som i en triangel. från los angeles till las vegas, från las vegas till san fransisco och sedan tillbaka till los angeles igen några dagar innan vi flyger hem. allt är väldigt spontant och oplanerat. men sånt är bra tycker jag. efter en hösttermin fylld av stress, ångest och planering ska detta bli skönt.
precis som att man innan varje sommar säger att detta ska bli den bästa sommaren, säger man innan varje nytt år att detta ska bli det bästa året. jag kan inte säga så mycket, för vem vet vad livet utmanar en till? men jag kan säga att jag ska göra mitt bästa. göra mitt bästa för att i ljusa stunder vara tacksam för vad jag har och ta till vara på varenda sekund. göra mitt bästa för att i mörka stunder hålla hoppet, gnistan och motivationen vid liv.
med detta vill jag önska er alla ett riktigt gott nytt år. skåla, dansa, kramas, pussas och fira ordentligt så hörs vi nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar